Prodejní a obchodní podmínky

 

Prodejce:

Rudolf Málek

IČO: 01512170

Nejsem plátce DPH

Tel: 606163367

 

Adresa:

Rudolf Málek

Mrchojedy 2E

Horšovský Týn

34601

 

Obchodní podmínky týkající se internetového obchodu www.tropik.cz.

 

Nákupem v našem internetovém obchodě (dále jen e-shop) potvzujete, že jste s těmito podmínkami srozuměni a souhlasíte s nimi. 

 

Smluvní vztahy se řídí obchodním zákoníkem a občanským zákoníkem, ve znění platných novel.

 

Jak objednat

 

V našem e-shopu máte na výběr hned z několika možností nákupu:

1. Bez registrace (nejrychlejší způsob)

Při nakupování přímo na stránkách můžete objednávku potvrdit bez nutnosti registrace, jen s vyplněním doručovacích údajů (pozor, při nákupu bez registrace nelze zadat jinou fakturační adresu, pokud je jiná než doručovací, je potřeba ji připsat do zprávy k objednanému zboží). Při nákupu bez registrace také nelze zpětně prohlížet fakturu u zaslaného zboží, ale přijde Vám na Vámi zadaný e-mail. Příklad

 

2. S registrací (doporučený způsob)

Pokud se nacházíte v nákupním košíku, ve kterém máte již zboží, tak v dolní části stránky, úplně ve spod je kolonka "další". Po kliknutí se naleznete na registrační stránce, kde (pokud ještě nejste registrováni) se můžete lehce registrovat vyplněnými údaji. Nebo (pokud již registrováni jste) můžete zadat Vaše přihlašovací údaje a poholdně pokračovat v nákupu, už jen několika málo kliknutími. Příklad

 

3. Přes e-mail

Není problém, aby nás zákazníci oslovili i přes e-mail. Rádi Vás oblousžíme i přes email, na dotazy odpovídáme většinou ještě týž den a přijaté objednávky přes email vyřizujeme standartně rychle jako přes e-hop. Při objednání emailem uveďte o jaké zboží máte zájem, kolik kusů, Vaši adresu, tel. kontakt a způsob platby (dobírka, platba převodem).

 

4. Telefonicky

Objednávky přes telefon nepřijímáme, přijímáme je pouze písemně. Přes telefon si můžete s námi domluvit podrobnosti ohledně objednání, ale samotnou objednávku s doručovacími údaji a objednaným zbožím, řešte pouze písemně.

 

5. Písemně

Pokud nemáte k dispozi email a neovládáte ani internetové bankovnictví, můžete objednávku s hotovostí odeslat i v dopise na naší adresu. Výrazně doporučujeme odeslat zásilku doporučeně s pojištěním! Příplatek za takovou službu je minimální a v případě ztráty dopisu, můžete snadno zásilku vyreklamovat. Obyčejně odeslané zásilky chodí na Vaše riziko a bohužel nám už přišli pár krát i vykradené!

 

6. Osobně

Pokud byste si chtěli zboží převzít osobně, stačí se domluvit přes e-mail nebo telefonicky. Nemáme pevnou otevírací dobu, vše záleží jen na domluvě kupujícího s prodávajícím. V případě zájmu o osobní nákup, vyžadujeme předem výběr rostlin a semen.

 

Dodací podmínky


1.(Od září 2016 máme trvale rozbité odesílání automatických emailů, viz níže, žádný email po odeslání objednávky vám nepřijde! V případě platby předem si opište údaje ihned po dokončení objednávky, popřípadě si o ně napište na email obchod@tropik.cz. Údaje k platbě posíláme i ručně, a to pokud platba nepřijde ani týden po objednávce. Stejně tak se můžete kdykoli informovat o stavu Vaší objednávky, včetně dobírek, prosíme emailem. Ne vždy pokud nám zavoláte se dovoláte a nebo jsme u počítače abychom se podívali, děkujeme)

2.Při objednání zásilky přes náš e-shop, budete přes e-mail informováni o stavu své ojednávky a můžete tak sledovat, kdy nám přišla Vaše platba (v případě platby na účet) a kdy Vaše zboží bude vyexpedováno. Zboží bude vyexpedováno po připsání platby vždy od pondělí do středy (v případě rostlin). Pokud bude objednávka obsahovat pouze semenný materál, můžeme zásilku odeslat během celého týdne.

3.Od pozdního podzimu do jara, kdy se raní teploty dostávají pod nulu, můžeme odesílání zásilek posunout na lepší počasí, o čemž informujeme formou upozornění na naší hlavně straně.

4.U většiny rostlin se jedná o "platové" pěstování a zasílané rostliny se vždy nemusí shodovat s fotografiemi ilustrující prodávané rostliny. Ale dodávané rostliny se příliš nebudou lišit od ilustrujících fotografií (každá rostlina je originál a roste jiným tempem). Rozměry a vzhled jsou popsány v prodejním okénku a pokud se údaje výrazně liší (v případě posledních kusů na skladě) bude zákazník informován a mohou být upravené podmínky obchodu, tzn. napřkl cena nebo počty kusů.

 

5.Balíky budeme posílat už jen poštovní formou "do ruky". (chodí do 24 hod od odeslání!)

6. Balíky odesíláme pouze v úterý. Příjem zásilek uzavíráme nejčatěji v sobotních odpoledních hodnách. Objednávky přijaté do této doby na dobírku v pondělí balíme a v úterý odesíláme poštovní přepravní službou. Objednávky přijaté do této doby platbou předem, vyřizujeme pouze ty objevnáky, u kterých přijde platba do sobotních odpoledních hodin. Platby k objednávkám přijaté od neděle, se automaticky přesouvají k vyřízení na přespříští týden.

7.Balné je již započítané v ceně. Pro co nejnižší náklady za přepravu si účujeme pouze řádově koruny!

 

8. Vzhledem k přehlednosti zásilek budeme veškeré zásilky se semeny zasílat pouze formou "doporučeně". Při nedoručení zásilky v brzké době od odeslání, nebo při ztrátě zásilky, tak můžeme podle kódu na zásilce najít kde se právě zásilka nachází nebo kde došlo k chybě.

 

9.Zákazník se dále zavazuje, že objednávka pokud nebude do 24 hodin stornována, bude závazná! Dle platných novel (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb). Odesláním objednávky zákazník souhlasí s těmito podmínkami.

10.Zrušení objednávky lze udělat po předchozí domluvě prodejce a zákazníka podle podmínek, které si sjednají.

 

Jak rostliny zasíláme, faktury, návody k pěstování

 

Při objednání pouze semen, zasíláme zásilku v bublinkových obálkách. Jednotlivé druhy jsou rozděleny v popsaných zip-lockových sáčcích. 

Při objednání pouze rostlin/y - hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Zásilka v krabici je pevně upevněna tak, aby se nepoškodila, zamezujeme volnému pohybu rostlin/y v krabici.

Při objednání semen i rostlin/y - hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Oba druhy zboží jsou pevně přichyceny ke krabici pomocí lepenky. Semena uchycujeme v krabici poblíž rostlin/y, tak aby nebyly přehlédnutelné. 

 

V případě krabic, balíme některé zásilky do stretchové folie, zamezuje tak jejímu poškození. V případě křehčích rostlin, vyplňujeme balíky fixačními materiály tak, aby nedošlo k jejich poškození při převozu.

 

Faktury jsou standartně posílány v zásilce, při vyžádání je možné přiložit faktutu elektronicky. Zpětně faktury vydáváme pouze dle předchozí domluvy.

V případě objednávky mimo internet bude automaticky vystavena faktura tištěná, nebo psaná ručně.

 

Návody k pěstování nejsou standartně součástí balení. Návody máme zde na stránkách! Pouze v případě zájmu si může zákazník návod na pěstování u nás vyžádat, například připojit žádost k objednávce.

 

Poštovné

Zde je aktuální výpis našeho poštovného. Ceny jsou včetně balného. 

 

Platba předem:

Poštovné a balné za semena nebo hlízy (popřípadě kombinace): 50 kč

Poštovné a balné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 120 kč

 

Dobírka:

Poštovné a balné za semena nebo hlízy (popřípadě kombinace): 80 kč

Poštovné a balné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 150 kč

 

Při vyplnění platného telefoního čísla do Vaší objednávky u rostlin, zajišťujeme SMS avízo. Budete tak den před doručením objednávky informování od České Pošty o doručování.

 

Je stanovena minimální výše ceny objednávky a to 38 Kč. 

 

Od července 2015

Rušíme vyšší poštovné u zásilek těžších (od cca 4 kg). Poštovné je tak u těžších zásilek stejné!

 

Tropik.cz posílá všechny balíky s rostlinami pouze formou "do ruky" (dodání do 24 hod). Ale na vyžádání můžeme balík poslat doporučeně případně jako cenný balík, kde se poštovné u platby předem pohybuje od 60 do 80 kč, vztahuje se pouze u balíků s platbou předem. Ale upozorňujeme, že doručení se pohybuje nejdříve od 2 dnů. Pokud budete mít zájem o tuto službu, připojte tuto žádost ke své objednávce a čekejte prosím s platbou na naší odezvu s konečnou výší poštovného!

 

Reklamace

 

Ze zákona má zákazník právo na vrácení zboží do 14 dní bez uvedení důvodu. Podmínkou je, že zboží nesmí být poškozeno zákazníkem. Zákazník dále musí uvědomit prodejce předem, že k reklamaci dojde. Pokud se naplní nárok na reklamaci, budou vráceny zákazníkovi zpět peníze. Zákazník také musí uhradit veškeré náklady spojené s dodáním zboží zpět k prodejci.

 

1.Dále se může reklamovat zboží do 2 měsíců od doručení, reklamace může být splněna pokud rotlina uhynula vlivem chyby prodejce:

- Pokud rostlina dorazí s nahnilými kořeny

- Pokud je rostlina silně ohrožena výskytem škůdců 

Další problémy se budou řešit individuálně.

 

2.Reklamace nemůže být splněna pokud:

Rostlina uhynula vlivem špatného nebo nevhodného zacházení zákazníka či přepravce (špatné umístění, nachlazení, přemokření, přeschnutí, likvidací škůdců nebo jiných vnějších vlivů).

 

Při reklamaci požadujeme předložení platného dokladu o zaplacení, jinak nemůže dojít k finančnímu vyrovnání nebo vrácení peněz.

 

Reklamace řešíme emailem obchod@tropik.cz, případně telefonicky - viz čísla v kontaktech.

 

U rostlin udáváná mrazuodolnost, se nevztahuje na reklamační řízení. Dojde-li k úhynu rostliny vlivem počasí, neneseme za to odpovědnost!


3.Reklamace u dopravce

Tropik.cz nenese zodpovědnost za stav zboží při doručení od dopravce. Při přebírání zboží zkontrolujte jeho stav, pokud je zboží výrazným způsobem poškozeno nebo je balík otevřen, obraťte se ihned na Vašeho dopravce. Zásilky jsou ale vždy posílany doporučeně, můžete tak zažádat u dopravce o náhradu při poškození zboží vlivem špatného zacházení.

 

 

Reklamace semen

 

Při nespokojenosti zákazníka přistupujeme k jednotlivým případům individuálně. Tropik se snaží posílat semena klíčivá- životaschopná, ale ne vždy zaručíme 100% životaschopnost semen. Prodávaná semena nikdy nejsou starší jednoho roku (kromě suchomilných polopouštních druhů palem, jejichž semena mají kličivost až desítky let).

 

Starší osivo může být vypsáno v příslušné sekci a řádně označeno, zákazník tak ví, že nakupuje starší semena se sníženou klíčivostí i cenou.

 

Obchodní podmínky byly sepsány v březnu 2013.

Poslední úpravy: 7.1. 2014 (1. Úprava poštovného, od nynějška již není poštovné za hlízy v žádné formě, hlízy se teď berou jako semena; 2. drobné změny v textu ve formě zpřehlednění; 3. přidána formula o návodech k pěstování)

26.7. 2015 (1. Změna poštovného u zásilek nad 4 kg, od nynějška si neúčtujeme vyšší poštovné za těžší zásilky; 2. Upraven text o termínech odesílání zásilek)

23.5. 2016 (1. Změna výše poštovného; 2. Minimální výše ceny objednávky)


DomůDomů